Mimo pandemii koronawirusa, która miała niekorzystny wpływ na wiele sektorów gospodarki (w tym również branżę fashion), luksusowe marki nie zanotowały znaczących spadków sprzedaży. Wynika z tego, że mimo chwilowych trudności ubrania prestiżowych marek wciąż są obiektem marzeń wielu osób. Jakie marki uznawane są obecnie za najbardziej luksusowe?
Jakie są 3 najdroższe brandy na świecie?
- Listę najbardziej prestiżowych marek otwiera włoski dom mody Gucci, niezmiennie od 2 lat. Gucci jako jedna z pierwszych marek zaczęła realizować koncepcję marki „nie dla każdego”, otwierając się na zmianę w podejściu nowych pokoleń do mody. Styl jaki obecnie prezentuje ta marka można określić jako nieco ekscentryczny, eklektyczny, zgodny ze zmianami społecznymi i nowoczesny. Wartość tej marki w roku 2021 szacowana była na 15,6 mln dolarów.
- Kolejna marka na liście to Louis Vuitton, istniejący już od drugiej połowy XIX wieku. Zatrudniony w 2018 roku nowy dyrektor artystyczny nie tylko utrzymał znaczącą pozycję domu mody w branży fashion, ale także odświeżył nieco jej charakter, dzięki czemu jest ona kupowana chętniej przez nieco młodsze grono odbiorców. Wartość tego brandu jest szacowana na 14,8 mln dolarów.
- Listę zamyka najbardziej klasyczna z tych marek, a mianowicie Chanel. Produkty takie jak perfumy Chanel No.5, charakterystyczny żakiet z tweedu czy najbardziej znane modele torebek stały się już wręcz ikoniczne dla mody i popkultury. Klasyka jak widać sprawdza się w dalszym ciągu doskonale, a pandemia w żaden sposób nie zaszkodziła tej marce – jej wartość w roku 2021 podaje się jako 13,2 mln dolarów.